Της αφίσας έγινε…

0

Το 1986 ψηφίστηκε στην Ελλάδα νόμος για το δικαίωμα των γυναικών στις αμβλώσεις. Δικαίωμα το είπαν, άρα η επιλογή της καθεμιάς για άμβλωση και σε όποια ηλικία, αποτελεί ελεύθερη επιλογή και έχει συζητηθεί άπειρες φορές σε συνέδρια επιστημονικά και βιοηθικής.

Η απορία μου είναι, αν γινόταν ο ίδιος σάλος με την αφίσα που κυκλοφόρησε για το δικαίωμα στη ζωή του αγέννητου παιδιού, με υπογραφή πχ της Ένωσης Ελλήνων Επιστημόνων και όχι της Χριστιανικής Ένωσης Επιστημόνων και λοιπών ομάδων.

Είναι ένα πολύ σοβαρό και ιδιαίτερο θέμα για να το ξεκατινιάσουμε στο fb, επισημαίνοντας όχι το βαθύτερο νόημα μιας πράξης και τι προέκυψε για να φτάσουμε σε αυτήν, αλλά τις συμμετοχές των συλλόγων και των υπεύθυνων για την έκδοσή του, όπως τουλάχιστον φάνηκε από την πλειοψηφία των αναρτήσεων, οι οποίες έχουν εστιάσει στους δημιουργούς της αφίσας και όχι στο «δικαίωμα» της γυναίκας να επιλέξει αν θα κάνει ή όχι άμβλωση και στο δικαίωμα του αγέννητου παιδιού να ζήσει.

Οι παρανοήσεις και σε αυτό το πεδίο μοιάζουν τόσο απροσπέλαστες! Συνυπάρχουμε και συμπορευόμαστε ως κοινωνία που έχει κατακερματιστεί σε διάφορα επίπεδα και οι πλειοψηφίες γίνονται μέσα σε λίγα λεπτά ξεφωνημένες και επικίνδυνες μειοψηφίες.

Άραγε, ποιον άνθρωπο με σώας τας φρένας και ευαισθησία στην ψυχή δεν ενδιαφέρουν τόσο σοβαρά κοινωνικά και ατομικά ζητήματα; Γιατί να μην μπορούμε να συζητάμε επιδιώκοντας λύσεις χωρίς σηκωμένο το δάχτυλο απειλητικά να δείχνει τον υποτιθέμενο φταίχτη;

Φταίμε όλοι αν σήμερα δεν μπορούμε να δεχτούμε ένα δικαίωμα, φταίμε όλοι αν δεν μπορούμε να δούμε ότι υπάρχει πρόβλημα πίσω από τη λύση της άμβλωσης.

Όπως υπάρχουν άπειρες γυναίκες και κορίτσια που για διαφορετικούς λόγους η καθεμιά φτάνει στην άμβλωση, έτσι υπάρχουν και άπειροι λόγοι που οδηγούν αυτές τις γυναίκες σε μια τόσο δύσκολη και ψυχοφθόρα επιλογή.

Είναι μία απόφαση στην οποία ο άνδρας ή το αγόρι δεν υπάρχουν πουθενά, δεν είναι συνυπεύθυνοι του αποτελέσματος της πράξης αυτής, η μαγκιά τους εξαντλείται ίσως και μόνο στο να προτείνουν να δώσουν τα χρήματα της επέμβασης.

Ανήλικα κορίτσια, γυναίκες εκτός γάμου, γυναίκες σε γάμο, γυναίκες με τη θέλησή τους ή χωρίς, σοβαρά ιατρικά προβλήματα, βιασμοί και άλλα πολλά μπορούν να οδηγήσουν σε μια τόσο δύσκολη απόφαση.

Ξαφνικά όλο το πρόβλημα μοιάζει να αφορά μόνο τη γυναίκα κρυφά ή φανερά, με τύψεις ή χωρίς, με δεύτερες και τρίτες σκέψεις, με πιθανά ίσως προβλήματα γονιμότητας στο μέλλον, με μεγάλο ψυχολογικό βάρος που θα κουβαλά όλα τα χρόνια της ζωής της.

Ποιες είναι οι ενώσεις αυτές λοιπόν που ήρθαν να ταράξουν τα νερά με μιαν αφίσα που δε λέει και τίποτα παράξενο, ούτε διατάζει, ούτε προσβάλει, παρά δίνει τροφή για σκέψη;

Βλέπουμε άλλωστε τόσα και τόσα βάρβαρα, ανήθικα, τρομερά αίσχη κάθε μέρα και σε κάθε σημείο, η σκέψη των παιδιών βάλλεται από τα πάντα και περνάει αμάσητο το κάθε τι στο μυαλό τους, που δεν καταλαβαίνω το λόγο που έγινε αυτός ο σάλος! Δεν μπορεί δηλαδή να υπάρχει η άλλη άποψη;

Ο νόμος δε θα αλλάξει αν αυτό είναι που φοβόμαστε. Γιατί αν αλλάξει αυτός θα πρέπει να αλλάξουν και τόσοι άλλοι λογικοί ή παράλογοι. Αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι η νοοτροπία μας.

Δεν είναι εύκολο για καμιά γυναίκα να φτάσει στην άμβλωση γιατί μέσα της γνωρίζει, αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει, όμως είναι δικαίωμά της να καταλήξει στην πράξη. Το αν θα έπρεπε είναι τεράστιο θέμα που νομίζω κανείς δεν μπορεί να φτάσει εύκολα στην απάντησή του.

Είναι λοιπόν τουλάχιστον υστερικό και βαθειά υποκριτικό να φωνασκούμε ως αδικημένοι και βουτηγμένοι στο μεσαίωνα και το σκοταδισμό, επειδή ανέβηκε μια αφίσα που είναι ενάντια στις εκτρώσεις.

Όμως, όπως είπε και ο δικός μας Χάρρυ Κλυνν «H Δημοκρατία σού δίνει το δικαίωμα να πεις αυτό που σκέπτεσαι, ακόμα κι όταν δεν είσαι σε θέση να σκέπτεσαι» και χαίρομαι που ζω σε δημοκρατία και μπορώ να λέω αυτό που σκέφτομαι, αλλά θα πρέπει να είμαι έτοιμη να δεχτώ ως δικαίωμα και των άλλων να εκφράζουν αυτό που σκέφτονται.

Photo by Ryoji Iwata on Unsplash

Για ευνόητους λόγους δεν μπορώ να δημοσιεύσω την αφίσα, αλλά μπορείτε εύκολα να την δείτε στο ίντερνετ ή στη σελίδα https://www.afistemenaziso.gr/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here